top of page

סעודה אצל המלכה - מאת רותו מודן

Updated: Mar 14, 2018


הפעם, הספר שאני עומדת להמליץ עליו, הוא מז'אנר מיוחד: קומיקס לילדים. רותו מודן היא סופרת קומיקס ותיקה, וזה ספר הילדים הראשון שהוציאה. ספרי קומיקס בדרך כלל מיועדים לילדים גדולים יותר, ולכן "סעודה אצל המלכה" מיוחד כל כך. הספר מתאים לילדים החל מגיל ארבע לדעתי, והעובדה שאפשר להקריא לילדים קטנים כל כך, סיפור קומיקס היא לא פחות מגאונית בעיניי.

נינה יושבת לאכול ארוחת ערב רגילה עם ההורים שלה. הם מעירים לה "תאכלי בפה סגור נינה" ו"שבי זקוף", ועוד הערות נימוסים מוכרות ואז כשהיא מתערמת על "כל הנימוסים האלו", אבא שלה אומר לה "ומה תעשי אם מלכת אנגליה תזמין אותך לארוחה בארמון בקינגהם?" ובדיוק נשמע בדלת צלצול פעמון, ובדלת עומד לא אחר מאשר שליח מלכת אנגליה שהגיע כדי להזמין את נינה לארוחה מיוחדת עם המלכה. נינה עולה על מטוס פרטי שחונה בגינה הקטנה של הבית שלהם, וכך נפתחת ההרפתאה של נינה בארמון. נינה כמובן שוכחת מהר מאוד את כל הנימוסים שלה, וכשהיא כבר בטוחה שהמלכה תכלא אותה בצינוק חשוך, מתרחשת תפנית מפתיעה בעלילה, שהופכת את כל הסיפור למצחיק ומשמח כל כך.

בכל עמוד יש בין שלושה לחמישה איורים, ולכן קל לילדים לעקוב אחר העלילה גם בציורים. הציורים של רותו מודן מרהיבים, ולא פעם הילדים שלי פשוט קראו לבד את הסיפור באמצעות הציורים. בכל פעם שאנחנו מסיימים להקריא את הסיפור, אנחנו צוחקים על הנימוסים שלנו ומה היה קורה אם פתאום עכשיו היה נשמע צלצול בדלת, ומישהו היה מגיע לאסוף את ארבעת הבנים שלנו לארוחה חגיגית בארמון עם המלכה :)


ספרים_לקטנים

ספרים_לגדולים

15 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page